Vraag & Antwoord

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen omtrent caravanstalling in Frankrijk en de wijze waarop Fr Assistance hierin opereert.

PRIJS EN CONTRACT

Hoe wordt de stallingprijs bepaald?

Sommige stallingpakketten hebben een vaste prijs per jaar. Bij de meeste pakketten wordt de prijs berekend op basis van de totale lengte (incl. dissel) van de caravan. Deze lengte wordt vermeld op het kentekenbewijs. Daarnaast is er natuurlijk onderscheid in prijs tussen een binnen -of een buitenstalling. En ook de duur van de stallingsperiode heeft invloed op de prijs. Via deze formule kunt u berekenen wat uw besparing is met het stallen van uw caravan in Frankrijk.

Hoe vindt de betaling voor de caravanstalling plaats?

Met de meeste caravanstallingen in ons netwerk hebben wij de afspraak gemaakt dat de volledige betaling via Fr Assistance verloopt. U betaalt derhalve het complete bedrag voor de caravanstalling aan Fr Assistance. Hiervoor ontvangt u een factuur. Deze factuur ontvangt u pas een paar maanden voorafgaand aan de stalling van uw caravan

Wij blijven het directe aanspreekpunt voorafgaand, tijdens en nadat u uw caravan gestald heeft.

Wanneer gaat het contract in?

Het contract gaat pas in vanaf de eerste dag dat de caravan de stalling ingaat en niet eerder dus.

Wat is de minimale contractduur?

Fr Assistance biedt u de mogelijkheid om contracten voor een paar maanden, dan wel jaarcontracten af te sluiten. Daarin zijn wij en de Franse stallinghouder erg flexibel. Zo kunnen wij ons bijvoorbeeld voorstellen dat u tussen de mei vakantie en de zomervakantie uw caravan graag in Frankrijk achterlaat.

U moet er echter wel vanuit gaan dat de prijs voor een korte periode van stalling relatief hoger is dan wanneer u de caravan voor de periode van een jaar gaat stallen. De stallinghouder kan dan de plaats namelijk voor een vol jaar verhuren en dat is voor hem dus interessanter. 

Wat is de opzegtermijn van het contract?

Uiterlijk 3 maanden voorafgaand aan het verstrijken van het jaarcontract neemt Fr Assistance contact met u op om een tijdige verlenging van het stallingscontract bij de betreffende stalling te verlengen, dan wel op te zeggen. U hoeft hier zelf geen actie voor te ondernemen en uw contract wordt nooit stilzwijgend verlengd.

Onze rol

Is Fr Assistance eigenaar van de stallingen in het netwerk?

Nee, wij zijn geen eigenaar van de caravan stallingen. Fr Assistance verzorgt de complete bemiddeling voor de stalling van uw caravan in Frankrijk. Doordat wij goede contacten hebben met de stallinghouders in ons netwerk, alle stallingen bezocht hebben, en de Franse taal uitstekend beheersen, kunt u het gehele boekingsproces aan ons toevertrouwen.

Wie is voor ons het aanspreekpunt bij vragen / problemen?

Fr Assistance is voor u het directe aanspreekpunt voorafgaand, tijdens en na de periode van caravanstalling. Wij staan in direct contact met de stallinghouders en zorgen er derhalve voor dat u snel op de hoogte bent in geval van vragen / problemen.

Ophalen en Brengen

Kan ik mijn caravan ook gedurende de stalling gebruiken?

Jazeker, gedurende de looptijd van de stalling kunt u altijd contact met ons opnemen en regelen wij dat de caravan klaarstaat voor u, zodra u er even een korte periode gebruik van wilt maken.

Hebben de caravanstallingen te maken met openingstijden?

Bij alle stallingen kunt u 7 dagen per week terecht voor het ophalen en stallen van uw caravan. Enkel de caravanstalling boven Lyon, in Fareins, heeft te maken met specifieke openingstijden. Graag altijd van te voren even contact met ons opnemen.

Bestaat de mogelijkheid dat mijn caravan naar de camping gebracht wordt en weer opgehaald wordt?

Ja, bij onze caravanstallingen in Saint Just d'Ardeche, Livron sur Drome, Montoison, Chomerac, Pierrelatte, Sauvian, La Tremblade, Frejus (buiten het hoogseizoen) en Agde kunnen de caravans gebracht en gehaald worden naar campings in de omgeving van de stalling. Daar zijn echter wel extra kosten aan verbonden. Stuurt u ons even een mailtje en wij geven u een prijsindicatie hiervoor.

Moeten wij de sleutel van de caravan achterlaten bij de stalling?

Nee, u hoeft de sleutel van uw caravan nooit achter te laten bij de stalling. Deze kunt u meenemen terug naar Nederland

VERZEKERING / ONDERHOUD & SERVICE

Moeten wij de caravan verzekeren tijdens de stalling in Frankrijk?

Over het algemeen zijn de stallinghouders in Frankrijk verzekerd voor het gebouw waarin de caravan gestald wordt. Dit betekent echter niet dat uw caravan mee verzekerd is. Het is daarom verstandig om de caravan te verzekeren, maar in deze keuze bent u geheel vrij. Zeker, indien uw caravan een bepaalde leeftijd heeft, weegt een verzekering wellicht niet meer op tegen de waarde van de caravan. Echter, houd hierbij in de gaten dat ontstane schade door uw caravan aan caravans van derden onder uw verantwoordelijkheid valt.

Bieden Nederlandse verzekeraars verzekering voor caravanstalling in Frankrijk?

Wij adviseren u om uw verzekering erop te attenderen dat uw caravan in Frankrijk gestald staat. De verzekering moet hier vervolgens een clausule voor opnemen in het verzekeringscontract. Mocht uw huidige verzekeringsmaatschappij de caravan in de Franse caravanstalling niet willen verzekeren, dan kunt u altijd even informeren bij De Europeesche of de ANWB. Zij bieden deze dekking wel. 

De voorwaarden die daarbij gesteld worden, zijn:

- De caravan staat bij een erkend stallingsbedrijf
- Er moet permanente bewaking zijn

Alle caravanstallingen binnen ons netwerk voldoen aan deze voorwaarden.

Zijn keuringen en technisch onderhoud bij de stalling mogelijk?

In de regio’s Lyon, Valence, Montelimar en Agde kunnen we onderhoud bieden voor uw caravan. Wij werken in die regio’s samen met Franse bedrijven die kunnen zorgen voor een degelijke onderhoud service beurt, maar daarnaast ook in uw acute caravan onderhoud behoefte kunnen voorzien. Verder willen we in de toekomst, indien hiervoor voldoende aanvragen zijn, een onderhoudskeuring opzetten. Dit willen we doen in samenwerking met Thincla Mobiele Caravan Keuring.

 

Klik hier voor meer info over onze onderhoudsmogelijkheden in Frankrijk.

Heeft u een vraag waarvan het antwoord hierboven niet vermeld staat, aarzel dan niet en neem contact met ons op! 

Fr Assistance | Loonhof 9 | 5712 MD Someren | KvK: Eindhoven 50168711 | BTW: NL165446225B01 | Webdevelopment: Tedde @ Cygnus Media